Beneficis de la gestió de la qualitat
La norma ISO 9001 de gestió de la qualitat aporta:
Un sistema de gestió de qualitat aporta beneficis de màrqueting i comercials. Destaca:
- Millora la imatge dels productes i/o serveis oferts perquè el certificat ISO 9001 fa augmentar la confiança i la reputació que tenen els clients amb nosaltres.
- Posada en marxa d’eines per vendre que faciliten aplicar el Pla de màrqueting.
- Accés a mercats exteriors, guanyant quota de mercat. Un certificat ISO 9001 genera confiança als clients i consumidors, facilitant la internacionalització.
La gestió de qualitat, aportació davant dels clients:
- Augmenta la satisfacció dels clients. La norma ISO 9001 ajuda a fer productes o serveis que satisfacin els requisits dels clients i els reglaments aplicables.
- Facilita la comunicació amb els clients. És més fàcil accedir a acords amb qualitat concertada amb els clients, així com eliminar auditories dels clients.
Un sistema de qualitat ISO 9001 es basa en els principis de gestió de la qualitat, això implica:
- Integrar l’estratègia i el Pla de Negoci amb el Sistema de Qualitat, vinculant la qualitat i gestio. Així, es garanteix la utilitat de la norma ISO 9001 de qualitat.
- Permet un sistema integrat de gestió, ja que segueix l’Annex SL. El més habitual és un sistema integrat de gestió ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001.
- Orientació al client. Serveix per detectar les vostres necessitats i expectatives. Coneixem fàcilment allò que ens valoren, de manera que ens facilita vendre més.
- Millora l’eficàcia de la gestió. La gestió de la qualitat està basada en la gestió per processos, el cicle de millora contínua PDCA (Planificar, Fer; Comprovar i Actuar) o “Cicle de Deming”.
- Augmenta la motivació i la implicació del personal perquè hi ha una millor gestió dels recursos.
Com a consultors ISO sabem ajudar-lo que el vostre certificat ISO us ajudi a guanyar diners. Garantim la millor relació qualitat – cost de la certificació ISO. Us ajudem durant tot el procés de certificació ISO.
Un cop aconseguida la certificació ISO 9001, destaquem el servei d’Outsourcing ISO per externalitzar les tasques de Responsable del Sistema de Gestió
Requisits de la norma ISO 9001
Un certificat ISO segons la norma ISO 9001 de qualitat, requereix:
Del compromís de la Direcció amb la gestió de la qualitat, destaquem:
- Aprovar la política del sistema de gestió de qualitat,
- Els objectius i plans de millora. Es pot fer servir la tècnica SMART per elaborar-los. S’haurien de vincular amb l’estratègia, el pla de negoci i la responsabilitat social.
- Fer la Revisió per la Direcció, on, d’acord amb la norma ISO 9001 de gestió de la qualitat, anualment se’n revisen els resultats i es prenen decisions estratègiques.
De la informació documentada requerida per la norma ISO 9001 de gestió de qualitat, destaquem:
- L’anàlisi del context i les parts interessades a partir del diàleg amb els stakeholders o grups d’interès,
- Identificació i gestió de riscos i oportunitats per establir les estratègies de control de riscos per al seu control així com
- Els procediments i documents necessaris.
Per facilitar la formació i competència dels col·laboradors heu de conèixer les funcions i responsabilitats requerides per la Descripció de Lloc de Treball del personal implicat en el sistema de gestió. Podem ajudar-lo amb la nostra formació ISO, inclosa al nostre campus de formació online.
Identificar i complir els requisits dels clients i assegurar-ne la satisfacció. Podem ajudar-lo a orientar-se als clients per vendre’n més, aplicant els requisits d’ISO 10004 i les eines de gestió de la qualitat.
Mesurar, analitzar i millorar els processos, per ajudar el management i la millora contínua de la gestió de la qualitat, amb l’ajuda de:
- Indicadors de qualitat o KPI de cadascun dels processos que es poden convertir en el quadre de comandament.
- Mesura de la satisfacció dels clients. Serveix per orientar els processos als clients, i així fidelitzar-los.
- No-conformitats, accions correctives i de millora. És important l’anàlisi de la causa, per exemple a través del mètode dels 5 w la valoració de l’eficàcia.
- Auditories del sistema de gestió de la qualitat. Implica fer un programa d’auditoria interna anual amb bons auditors ISO acreditats. Determina el nivell de maduresa de la cultura de qualitat. L’auditoria ISO 9001 interna es pot externalitzar.