ISO 20000 qualitat de servei

ISO 20000 – Calidad de servicio

Beneficios de un certificado ISO 20000

Un certificat ISO 20000, de qualitat de servei implica les següents avantatges:

  • ­Obtener una ventaja competitiva. Gracias a la norma ISO 20000 podrá demostrar la integridad y seguridad de sus operaciones. Promueve la cultura de la mejora continua de la calidad de servicio.
  • Demostrar la calidad de servicio y el cumplimiento de las obligaciones contractuales referentes a los diferentes servicios, siguiendo los requisitos de la norma ISO 20000.
  • Reducir la exposición a los riesgos derivados de nuestros servicios gracias a una gestión de la calidad de servicio que sigue los requisitos de la norma ISO 20000.
  • Centrar su estrategia en una mejora continua de la calidad del servicio al cumplir los requisitos de la norma ISO 20000.
  • Mejorar la eficacia en la prestación de servicios al adoptar un modelo de procesos integrados implantando herramientas y soluciones de automatización de procesos, basados en las funcionalidades que facilitan.

Destacamos las siguientes ventajas que implica la automatización de la prestación de servicios:

  • La norma ISO 20000 asegura la homogeneïtat i sistematització dels processos. Implica automatizar la prestación de servicios. Estableix processos homogenis, integrats i sistemàtics d’obligat compliment, eliminant àrees de poder en la prestació de serveis.
  • Ajuda a reduir costos de la prestació del servei. La qualitat de servei seguint la norma ISO 20000 ajuda a reduir despeses de personal en minimitzar els costos de servei.
  • Facilita el compliment de la normativa. L’automatització ajuda a establir i imposar l’ús de les bones practiques així com facilita un registre d’auditoria que permet demostrar el compliment de la qualitat de serveis compromesa.
  • Agiliza la implementación del modelo ITIL. La certificación según ISO 20000 sobre qualitat de serveis ajuda a implementar i disminuir el temps per aconseguir la certificació ITIL.

Requisitos ISO 20000 de calidad de servicio

La norma ISO 20000 sobre calidad de servicio tiene 5 partes:

  • Parte 1: ISO/IEC 20000-1 – Requisitos de los sistemas de gestión de servicios.
  • Part 2: ISO/IEC 20000-2 – Guia d’implementació dels sistemes de gestió de serveis
  • Part 3: ISO/IEC 20000-3 – Guia a la definició de l’abast i aplicabilitat
  • Part 4: ISO/IEC 20000-4 – Modelo de referencia de processos (informe tècnic)
  • Part 5: ISO/IEC 20000-5 – Exemple d’implementació (informe tècnic)

Destaquem els següents requisits de la gestió de la qualitat de servei segons la norma ISO 20000:

  • ­Especificaciones. La norma ISO 20000 de gestión de los servicios, promueve la gestión por procesos e incluye los requisitos para realizar una gestión eficaz de los servicios.
    La norma ISO 20000 estableix els requisits per la aconseguir la qualitat de servei.
    La norma ISO 20000 per la gestió de serveis planteja un mapa de processos que permet oferir serveis amb bona qualitat pels clients.
  • Codi de Bones Pràctiques per la gestió de serveis (“Code of Practice for Service Management”). La norma ISO 20000 descriu les millors pràctiques en relació amb els processos de qualitat de servei,
    que permet cobrir les necessitats de negoci del client, amb els recursos acordats, així com assumir un risc entès i acceptable.

Un sistema de calidad de servicio según la norma ISO 20000 puede integrarse con el certificado ISO 9001 de gestión de calidad, certificado ISO 14001 de gestión ambiental, ISO 45001.de seguridad y salud laboral o IQNet SR10 de Responsabilidad Social.

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