Checklist auditoria ISO

Millorar la teva eficiència amb Checklist

Com funciona un checklist?

El checklist és una bona eina que ajuda a vertificar el compliment del seu certificat ISO. Facilita la detecció del compliment dels processos, la seva eficiència així com els seus indicadors KPI.  i Permet detectar diferents errades als processos, que requereixen fer un cost treball, a més de costos addicionals. Hi ha softwares que permet gestionar checklists. Aquests faciliten avaluar els procediments de determinades operacions que es duen a terme.

Com pot ajudar el checklist a l'hora de reduir costos?

Així, el checklist és una eina que el pot ajudar a reduir costos perquè ajuda a:

  • Augmentar la productivitat.  Amb un checklist, els empleats executen les seves tasques amb més agilitat. Totes les funcions es troben detallades. Això evita temps perdut entre els col·laboradors, que tindran millor adreçament per a les seves activitats. Pot substituir a les instruccions. Una utilitat habitual és el check list per fer  l’auditoria ISO.
  • Prevenir pèrdues. La llista de control té com a funció ajudar les empreses a detectar possibles errors que comporten a pèrdues. Per exemple, pot ajuidar a comprovar si hem seguit tots els passos a la fabricació.
  • Oferir més control als Directius. Al software per checklist es pot accedir de forma remota. Els gestors poden acompanyar en temps real l’execució de les activitats. Permet una intervenció més àgil en el cas que es produeixi un error.
  • Millorar l’eficiència dels processos. El checklist permet una millora continua als processos, ja que consisteix en un sistema que certifica si tots els passos són executats de forma correcta. Per aquest motiu, es manté el mateix patró de qualitat durant tota l’operació, el que evita que treballis doble.
  • Permetre una millor visualització del marc general de l’organització. En ser integrat amb altres departaments de l’organització, el checklist permet que l’alta direcció tingui una millor visualització del compliment de tots els departaments. Això facilita elaborar un pla d’acció específic per a reduir costos.