La integració de l’estratègia al sistema de gestió ISO 9001, adaptada a les seves necessitats, implica:
Fase 1. Anàlisis de l'estratègia actual
Implica fer una auditoria estratègica prèvia a l’elaboració del pla estratègic sobre:
- L’empresa. Missió, visió i valors de l’empresa i/o política de qualitat ISO 9001.
- Objectius de l’empresa i els seus resultats.
- Context. Punts forts, dèbils, amenaces i oportunitats de l’empresa, vinculats amb el context. Cal elaborar un DAFO.
- Producció. Anàlisi de l’estratègia i capacitat de producció. Innovacions aplicables.
- Anàlisis econòmic – financer. Anàlisis de l’estratègia econòmic – financera i el balanç de situació. Sistema de finançament actual, possibilitats i evolució. Anàlisi de rendibilitat de las inversions, objectius, resultats, desviacions i motius.
- El mercat. Necessitats i expectatives del mercat així com la participació en ell. Definició i quantificació dels canals de distribució i dels punts de venda. Cóm es la competència o productes substitutius i la seva estructura. Descripció dels competidors. Segmentació del client / consumidor.
- El producte. Anàlisis de l’estratègia de producte i serveis afegits. Anàlisis del llançament de productes anteriors, objectius, resultats, desviacions i motius. Innovacions fetes sobre els productes. Cicle de vida del producte.
- Preu. Estratègia de preus. Escala de marges i preus de cessió i venda. Descomptes i sistema de fixació de preus feta servir. Comparació amb els preus de la competència. Elasticitat dels preus.
- Distribució. Estratègia de distribució. Cobertura total de l’empresa i per zones. Estudi i anàlisis dels canals de distribució i la seva rendibilitat. Equip comercial. Anàlisis de les acciones de distribució fetes abans, objectius, resultats, desviacions i motius. Estratègia de merchandising i de les accions fetes fins el moment. Anàlisis de l’estratègia de compres, magatzematge i logística.
- Comunicació. Reputació, posicionament, notorietat i coneixement de l’empresa i la marca. Anàlisis de les accions vinculades amb comunicació i promoció de vendes fetes fins el moment, objectius, resultats, desviacions i motius.
- Certificat ISO 9001 de qualitat.
Fase 2. Elaboració del Pla Estratègic
A partir dels resultats de l’anàlisi de l’estratègia actual, elaborarem el Pla Estratègic que ajuda a aconseguir l’estratègia de l’empresa. Del Pla Estratègic, destaquem els següents punts:
- Missió, visió, valors i estratègia de l’empresa.
- Pla d’Operacions.
- Pla Financer. Amb el pla financer, responem a: Falta una anàlisis experta i professional de la situació financera? Vols saber com millorar la situació financera? Et falta finançament per executar projectes nous o no saps com trobar-los?
- Pla de màrqueting, inclòs el màrqueting digital.
- Gestió de qualitat segons ISO 9001.
- Pla de RRHH.
- Pla de continuïtat del negoci d’acord amb la norma ISO 22301.
Fase 3. Integri l'estratègia al sistema de gestió
L’ajudem a implantar l’estratègia al sistema de gestió, a partir del resultat dels objectius estratègics. Ajudem a actualitzar el pla estratègic en funció de les necessitats i canvis detectats.
Un pla estratègic es revisa anualment amb reunions i auditories de seguiment del pla estratègic. Amb la nostra consultoria estratègica el podem ajudar a complir el pla estratègic amb el servei d’Outsourcing estratègic o amb Gesttic – Software ISO.
Podem fer un projecte d’implantació d’un pla estratègic a mida de les seves necessitats. Contacti amb nosaltres per ajudar-lo.