Aconsegueix l’excel·lència de la qualitat aplicant els següents principis:
1. Manté actualitzat l'anàlisi del context
Amb aquest anàlisi comprendrà i coneixerà millora a a la seva organització, establint una política, missió, visió i valors d’acord amb el context així com les necessitats i expectatives de totes les parts interessades per saber quins factors interns i externs afecten els processos i els recursos. L’anàlisi del context i de les parts interessades del seu certificat ISO, permet definir els nostres serveis o productes, d’acord amb les necessitats i expectatives que tenen els nostres clients.
2. Planifica tot per l'excel·lència de la qualitat
Un cop analitzat el context i les parts interessades, cal planificar les accions que sorgeixin de l’anàlisi, a partir d’objectius o accions de millora. En planificar, augmenta la probabilitat d’èxit, reduint el risc a fracassar, d’augmentar els costos, de sortir-se de control, etc. Per facilitar l’eficàcia de la planificació i divulgar-la fàcilment amb detalls per que els interessats la comprenguin i executin, pot fer servir eines informàtiques com el ticketing.
3. Presta atenció al teu equip de treball
Per aconseguir l’excel·lència de la qualitat, el personal pot enfortir o arruïnar a la qualitat. El compromís, esforç i competència de cada treballador és vital pel funcionament i l’èxit del sistema. Per això, és important desenvolupar plans de carrera i plans de formació, implantar eines (com a la implantació d’equips i canals) per facilitar el treball en equip i una direcció per objectius a través d’un quadre de comandament.
4. Implanta un pla de contingència per la continuïtat del negoci
Vivim en un mon ple d’incerteses i canvis. Per això, una empresa amb capacitat d’adaptació única i impressionant, té l’èxit assegurat. Necessitarà desenvolupar un pla de contingència per respondre davant les crisis, els canvis i contratemps que poden sorgir dins de la rutina de l’empresa. Si el pla A no funciona, aplica el pla B, C o D; el que aconsegueixi els objectius que t’has proposat.
5. Digitalitzat per aconseguir l'excel·lència de la qualitat
Per aconseguir la millora continua, avalua el desempeny, els riscos de cada àrea i la tecnologia. Implica’t a la digitalització, invertint en tecnologia . Evoluciona i automatitza els processos. Recorda que la tecnologia és una molt bona eina per aconseguir la millora continua.
6. Enfoc al client
L’enfoc al client és la clau per guanyar, mantenir, fidelitzar i enamorar als teus clients. Esforça’t per conèixer al públic objectiu de la seva empresa i no escatimi despeses, això et farà un negoci veritablement exitós que busca l’excel·lència de la qualitat. Pensa en el client como aquella persona que estàs conquerint, que estàs disposat a donar-lo tot per guanyar la satisfacció del client ja que és el més important per l’organització.