Màrqueting digital

Definició. Què és el màrqueting digital?

El servei de màrqueting digital implica l’aplicació de les estratègies de màrqueting i comercialització a través de les eines i plataformes digitals:

  • Web corporativa i E-commerce. Màrqueting digital implica posicionar-les amb paraules clau per sortir els primers a les cerques de Google, Yahoo o Bing. Per millorar el SEO i el SEM cal tenir clar el valor que aportem als clients, allò que venem i les directrius de la política i objectius del certificat ISO 9001.
  • Xarxes Socials. Implica aplicar a les estratègies de màrqueting digital plataformes com facebook, linkedin, pinterest o Youtube. Les xarxes socials a més de ser una bona eina de comunicació, ajuda a detectar els requisits dels clients, aspectes importants a un certificat ISO.
  • Correu electrònic. Cal aplicar el correu electrònic amb el màrqueting digital sense fer spam.
  • Altres, combinant canals tradicionals amb les del marketing digital. Tenim en compte el màrqueting omnicanal.

 

Màrqueting digital vinculat al certificat ISO

Destaquem les següents vinculacions de la norma ISO 9001 amb el màrqueting digital:

  • Satisfacció dels clients, d’acord amb el punt 8.2.1. de la norma ISO 9001. La satisfacció dels clients es pot detectar a partir de les opinions i ressenyes que es fan a través d’eines digitals.
  • Requisits relacionats amb el producte, especificats pels clients (7.2.1. de la norma ISO 9001, i pot implicar la dinamització de la innovació) a través de les opinions i contacte amb els clients a través de les opinions i comentaris expressats a les xarxes socials que té en compte el màrqueting digital.
  • Comunicació amb el client (7.2.3. de la norma ISO 9001) a través de qualsevol de les múltiples possibilitats que ens ofereixen les xarxes socials.
  • Seguiment i mesura dels processos. Incorporant els indicadors del màrqueting digital al certificat ISO 9001. En destaquem la seva aplicació al seguiment del procés comercial i de vendes.
  • No conformitatsaccions correctives i accions de millora, incloses les Reclamacions de clients.

Aplicant eficaçment les eines de la ISO 9001 amb el marketing digital, aconseguirem que el certificat ISO tingui aporti més valor.

Com et pot beneficiar a la teva empresa?

  • Gestió de la pàgina web. Implica la creació de contingut, establiment d’objectius, seguiment i analítica web- La web serà una veritable eina per vendre més
  • Community manager o gestió de les xarxes socials amb les que ens comuniquem amb els clients. Implica tant la definició d’objectius, estratègia, creació de continguts, seguiment i anàlisis dels resultats obtinguts.
  • E-Commerce, per la posta en marxa, implantació i seguiment d’una plataforma de formació online.
  • Exportar 2.0 Estableixi un pla d’exportació que ajudi a exportar gràcies a les eines digitals.