E-commerce o comerç electrònic

Definició

El comerç electrònic o e-commerce (electronic commerce), consisteix en la compra i venda de qualsevol producte o servei a través de un ecommerce, web o altres xarxes socials.

Per tenir èxit amb el comerç electrònic, cal seguir les passes següents:

  • Planificació del e-commerce. Abans de començar, cal:
    • Saber què anem a vendre
    • A qui ho volem vendre
    • A quins països ho volem vendre.
    • Estratègia de màrqueting digital omnicanal, en el cas que escaigui.
  • Desenvolupar la web d’Ecommerce‎. Per fer-ho, podrem utilitzar qualsevol de les següents opcions:
    • Elaborar un portal propi d’eccomerce a partir de software de prestigi com ara prestashop.
    • Allotjar la web de comerç electrònic a un datacenter.
    • Promocionar la web de comerç electrònic amb les eines de màrqueting digital i reputació online.
  • Màrqueting digital, planificant i executant les tasques de màrqueting digital que l’ajuden a vendre més a través de les xarxes. Molts dels requisits de la norma ISO 9001 de qualitat complementen o son útils pel màrqueting digital.
  • Comunity manager o gestor de xarxes socials.

Casos d’èxit

Alguns dels projectes d’èxit de comerç electrònic o e-commerce on hem participat son:

Serveis de consultoria

Altres serveis de consultoria (www.emasconsultors.com) amb els quals us podem ajudar son:

  • Consultoria estratègica per elaborar el pla estratègic, pla de negoci i pla de marketing.
  • Consultoria ISO per aconseguir el certificat ISO integrat a l’estratègia i el Pla de Negoci, auditoria ISO interna o outsourcing ISO pel manteniment de la seva certificació ISO.
  • Formació ISO a mida de les seves necessitats.

Contacta amb nosaltres. Garantia d’èxit, més de 20 anys d’experiència ens avalen.