Definició
El comerç electrònic o e-commerce (electronic commerce), consisteix en la compra i venda de qualsevol producte o servei a través de un ecommerce, web o altres xarxes socials.
Per tenir èxit amb el comerç electrònic, cal seguir les passes següents:
- Planificació del e-commerce. Abans de començar, cal:
- Saber què anem a vendre
- A qui ho volem vendre
- A quins països ho volem vendre.
- Estratègia de màrqueting digital omnicanal, en el cas que escaigui.
- Desenvolupar la web d’Ecommerce. Per fer-ho, podrem utilitzar qualsevol de les següents opcions:
- Elaborar un portal propi d’eccomerce a partir de software de prestigi com ara prestashop.
- Allotjar la web de comerç electrònic a un datacenter.
- Promocionar la web de comerç electrònic amb les eines de màrqueting digital i reputació online.
- Màrqueting digital, planificant i executant les tasques de màrqueting digital que l’ajuden a vendre més a través de les xarxes. Molts dels requisits de la norma ISO 9001 de qualitat complementen o son útils pel màrqueting digital.
- Comunity manager o gestor de xarxes socials.
Casos d’èxit
Alguns dels projectes d’èxit de comerç electrònic o e-commerce on hem participat son:
- Barcelona Souvenirs , dedicada a la venda de regals, records i souvenirs amb spirit, tant de Barcelona com de Catalunya.
- Material electrico online, plataforma e-comerce
- Escola Nausica, Escola de Primària concertada de Barcelona.
Serveis de consultoria
Altres serveis de consultoria (www.emasconsultors.com) amb els quals us podem ajudar son:
- Consultoria estratègica per elaborar el pla estratègic, pla de negoci i pla de marketing.
- Consultoria ISO per aconseguir el certificat ISO integrat a l’estratègia i el Pla de Negoci, auditoria ISO interna o outsourcing ISO pel manteniment de la seva certificació ISO.
- Formació ISO a mida de les seves necessitats.
Contacta amb nosaltres. Garantia d’èxit, més de 20 anys d’experiència ens avalen.