Online community manager
El responsable de les xarxes socials (online community manager) assumeix funcions importants en el màrqueting i acció comercial. Aquestes funcions es poden integrar en el marc d’un certificat ISO. Destaquem la integracio amb:
- Comunicació externa, a partir de la comunicació online amb els clients gràcies al coneixement que té el community manager de les necessitats i el pla estratègic així com els interessos dels clients.
- Seguiment de processos. Facilitant el seguiment de processos i l’estratègia, comprovant el compliment dels indicadors i objectius vinculats.
- Facilita el disseny i la “Innovació Oberta”. El Responsable de les Xarxes Socials detecta interessos i necessitats dels clients així com ofereix noves formes de comunicació. Així el client es considera una part activa de l’organització.
Tasques del Community manager
- Branding, fent augmentar el valor de la marca, explicant el community manager la proposició de valor de l’organització i vigilant a través de les xarxes socials la reputació online.
- Màrqueting i publicitat digital, d’acord amb l’estratègia del pla de màrqueting.
- Dinamitza les xarxes socials, a partir de l’estratègia de comunicació online, perquè el Responsable de les Xarxes Socials fomenta una comunicació transparent, oberta i honesta amb els clients. Apropa nous públics afins amb la marca.
- Protegeix la marca i robatoris d’identitat a internet per evitar danys corporatius. Escolta les conversacions dels seus clients, promociona comentaris i continguts a blogs i webs i vigila els moviments de la competència.
- Gestió de la marca a Internet, a partir de la creació de continguts i anàlisis de les estadístiques.
- Seguiment i anàlisi de campanyes i estratègies de màrqueting online. El community manager fa un seguiment precís del retorn de la inversió (ROI) per cada mercat objectiu o target al que es dirigeix la campanya de màrqueting digital.