La norma ISO 14001 estableix els requisits per a un Sistema de Gestió Ambiental i l’auditoria garanteix que aquests requisits es compleixin. A continuació, es descriu com realitzar una auditoria ISO 14001.

Perquè contractar l'auditoria ISO 14001?

Contractar una auditoria interna ISO 14001 aporta:

  • Objectivitat i experiència especialitzada. Els consultors independents tenen coneixement actualitzat de les normatives i millors pràctiques, assegurant una avaluació objectiva precisa del sistema de gestió ambiental de l’empresa.
  • Els auditors externes tenen experiència i coneixements especialitzats en la norma ISO 14001. Implica coneixement profund de la la norma ISO 14001 i els seus requisits; experiència en auditories de sistemes de gestió ambiental i coneixement dels requisits legals ambientals aplicables.
  • Reducció de riscos associats a l’activitat i identificar àrees de millora. Segurament no serien detectades internament gràcies a la perspectiva externa de l’auditor. A més, evita tensions internes a l’organització.
  • Auditoria integrada. Els auditors experimentats poden fer l’auditoria interna integrada, amb certificat ISO 9001 de qualitat, certificació ISO 45001 de seguretat laboral o de responsabilitat social.
  • Auditoria de requisits ambientals. L’auditoria facilita el compliment dels requisits legals i normatius.

En resum, una consultoria ajuda a garantir una auditoria interna rigorosa, objectiva i beneficiosa per a l’organització que ajuda a preparar-se millor a l’auditoria de certificació

Com fem l'auditoria?

Les auditories internes ISO 14001 internes, fetes per nosaltres, implica:

    1. Planificar l’auditoria. Després de definir l’abast i els objectius de l’auditoria ISO 14001, cal seleccionar auditors competents. L’auditoria pot fer-se sols del certificat ISO 14001 o integrada amb altres normes com la ISO 9001 o la ISO 45001. Els auditors subcontractats aporten més valor que els interns.
    2. Fer el Pla de l’auditoria. Facilita la participació del personal implicat a l’audiotoria.
    3. Execució de l’auditoria, seguint la planificació acordada a la reunió inicial. Implica la revisió de la documentació del sistema de gestió, entrevistes i observacions on es recopilen evidències objectives i la revisió del compliment legal.
    4. Elaborar l’informe d’auditoria. Allà es documenten els resultatats, incloses les no conformitats (incompliments dels requisits d’ISO 14001 o de les pròpies polítiques i procediments), observacions i opcions de millora.
    5. Reunió de tancament. Es presenten els resultats a l’equip directiu i determinar les accions correctives necessàries, en funció de l’anàlisi de la causa de les no conformitats detectades.
    6. Tancament de l’auditoria interna, un cop desenvolupades i implantades les accions correctives i verificada l’eficàcia de les accions correctives.

L’auditoria interna feta per nosaltres, garanteix que el Sistema de Gestió Ambiental sigui eficaç i compleixi amb la norma.