Auditoria a proveïdor, una eina a disposició de les empreses

L’auditoria a proveïdor és una avaluació del nivell de rendiment de la cadena de subministre amb l’objecte d’una millora continua dels productes i serveis o de qualsevol altra paràmetre que l’organització pretenia verificar. Fomenten la confiança entre socis comercials i donen resposta a dubtes específics sobre el rendiment de la cadena de valor.

Els últims anys han anat sorgint diferents tipus d’auditoria a proveïdors en funció de l’objectiu de l’empresa client, dels requisits de les normes de qualitat (ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, IQNet SR10) i de garantir la traçabilitat del servei o producte des del seu origen fins al seu consum.

Auditories a proveïdors més freqüents

Les auditories a proveïdors més freqüents son:

Beneficis de l’auditoria a proveïdor

Els principals beneficis de l’auditoria a proveïdor per l’organització son:

  • Gestió del risc associat al rendiment de la cadena de subministre. A l’auditoria s’assegura la traçabilitat en la cadena de valor. Ajuda a controlar la subcontractació per part del proveïdor i per certificar l’origen del producte o subproducte.
  • Reducció de costos associats a activitats de gestió de la cadena de subministre. Els proveïdors estan controlats amb l’auditoria.
  • Reducció dels recursos interns relacionats amb les activitats de gestió de la cadena de subministre, si subcontracta l’auditoria per obtenir una avaluació independent per professionals competents.

 

About Jordi Gabarró Sust 147 Articles
És consultor en sistemes de gestió a EmasConsultors, amb més de 20 anys d’experiència. Té àmplia experiència en tot tipus de sectors, destacant les platges i el turisme, tant a la gestió ambiental, qualitat com la responsabilitat social. EmasConsultors és una consultoria estratègica i de sistemes de gestió de qualitat, gestió ambiental, gestió de la seguretat i responsabilitat social.