Responsabilitats de l’alta direcció | - Motivar al personal creant un clima laboral òptim per que tots els col·laboradors s’identifiquin amb la missió, visió i valors així com participen en aconseguir l’excel·lència a la gestió.
- Definir i mantenir una Política de Responsabilitat Social Empresarial i un Codi de Conducta.
- Nombrar a un Comitè d’ètica de caràcter consultiu.
- Comunicar interna i externament la Responsabilitat Social Empresarial.
- Revisar anualment la Responsabilitat Social Empresarial per assegurar a través d’indicadors la seva adequació i eficàcia.
|
Clientes | - Establir un codi de conducta que impliqui una política de regals, atencions, reconeixements, etc.
- Demostrar i comunicar la implantació del codi de conducta i dels compromisos vinculats amb la Responsabilitat Social. Pot comunicar-se a través de publicitat.
|
Proveïdors i subcontractistes | - Avaluar i seleccionar als proveïdors i subcontractistes, tenint en compte la seva capacitat de complir, entre altres aspectes la Responsabilitat Social Empresarial o RSE.
- Afavorir el diàleg amb els seus proveïdors i subcontractistes, fomentant les formules d’arbitratge o acords entre parts, com a via per evitar litigis innecessaris.
|
Recursos Humans | - Tractar amb ètica a les persones que integren l’organització: amb dignitat, respecte, honestedat, diàleg, transparència, sensibilitat, buscant la igualtat de tracte i oportunitats, fomentant la conciliació de la vida laboral i personal, així com compatibilitzant els objectius de l’organització amb els de desenvolupament individual i professional de cada individuo.
- Potenciar la formació continua a través de plans de formació, vinculats amb els objectius de la Responsabilitat Social Corporativa. Els treballadors han d’estar formats sobre el codi de conducta i els aspectes relacionats amb la RSC.
- Millora continua de l’ambient de treball. Per això, periòdicament farà una avaluació de la situació de la seva plantilla, comprometent-se a la millora sistemàtica dels resultats de la responsabilitat social corporativa.
- Seguir i comunicar internament els aspectes vinculats amb la Responsabilitat Social corporativa més rellevants.
- Facilitar la conciliació de la vida personal i laboral, a través de polítiques actives de les que mantindrà registres de resultats per evidenciar el seu compromís real amb la responsabilitat social.
- Establir mesures, vies de diàleg i informació per que els col·laboradors puguin dirigir els seus suggeriments, queixes o conflictes directament al Comitè d’Ètica.
|
Entorn social | - Establir mecanismes de comunicació amb l’entorn social, per conèixer i mesurar el seu impacte, i tractar de reduir-lo o compensar-lo. La integració de la responsabilitat social empresarial és especialment significativa a petites comunitats i en països menys desenvolupats.
- Vetllar per la transparència a l’activitat respecte al seu entorn social, facilitant vies de comunicació i cooperació amb les diferents parts interessades a la responsabilitat social corporativa o RSC.
- Compromís a combatre la corrupció a les seves activitats. Per aconseguir-ho, estableix mesures oportunes per prevenir qualsevol forma de corrupció enfront al seu entorn social.
|
Entorn ambiental | - Contribuir al desenvolupament sostenible a partir de la prevenció de la contaminació, així com millorar contínuament el seu desempeny ambiental.
- Minimitzar els impactes produïts a l’entorn per les seves activitats, establint objectius per aconseguir-ho .
- Avaluar, prevenir i gestionar els riscos ambientals associats a la seva activitat, així com per mitigar els impactes adversos amb l’entorn.
- Promoure la comunicació i consulta amb les parts interessades al seu desempeny ambiental.
|
Inversors | - Contribuir a crear valor als inversors i accionistes a partir de la reputació i la construcció de mercats eficients a través de la responsabilitat social empresarial.
- Seguir els principis rectors dde transparència, lleialtat i creació de valor de forma sostenible. Aquests aspectes vinculats amb la responsabilitat social es poden concretar en un protocol de relacions amb inversors que estarà a disposició d’ells.
|
Competència | - Respectar els drets de propietats dels seus competidores, fomentant adherir-se a formules d’arbitratge, o acords entre les parts, coma vies de resolució de diferències al respecte.
- Complir la legislació aplicable en l’àmbit de la competència.
- Participar a associacions i foros d’interès pel sector, que serveixi de punt de trobada i intercanvi d’experiències amb els seus competidors.
|
Administracions competents | - Transparència, visibilitat, honestedat i integritat. La claredat a les relacions, no impedeix que es discrepi a les interpretacions i per resoldre-ho estan les vies ordinàries.
- Establir els canals de comunicació i diàleg convenients amb la finalitat de cooperar i generar confiança amb l’Administració.
|