ISO 9001 – Certificat de gestió de Qualitat

1. Beneficis certificat ISO 9001

Un certificat ISO 9001 de gestió de la qualitat aporta:

Beneficis de màrqueting i comercials:
  • Millora la imatge dels productes i/o serveis oferts perquè un certificat ISO 9001 fa augmentar la confiança i reputació que tenen els clients amb nosaltres.
  • Posa en marxa eines de màrqueting que faciliten aplicar el Pla de màrqueting.
  • Accés a mercats exteriors i guanyarà quota de mercat. Un certificat ISO 9001 genera confiança als clients i consumidors.
Beneficis davant dels clients:
  • Augmenta la satisfacció dels clients. El certificat ISO 9001 ajuda a fer productes o serveis que satisfacin els requisits dels clients i els reglaments aplicables.
  • Facilita la comunicació amb els clients. És més fàcil accedir a acords amb qualitat concertada amb els clients així com eliminar auditories dels clients, amb el corresponent estalvi de costos.
Beneficis per la gestió de l’empresa:
  • Integrar el Pla Estratègic i el Pla de Negoci amb el Sistema de Qualitat. Així es garanteix que la ISO 9001.
  • Orientació al client. Serveix per detectar les necessitats i allò que ens valoren els clients de forma que se’ns fa més fàcil vendre més
  • Millora l’eficàcia de la gestió. La gestió de la qualitatestà basada en el en el cicle de millora continua PDCA (Planificar, Fer, Comprovar i Actuar) o  “Cicle de Deming”.
  • Augmenta la motivació i implicació del personal perquè hi ha una millor gestió dels recursos.

La nostra Consultoria ISO sap ajudar-lo a que el seu certificat ISO l’ajudi a guanyar diners. Garantit.

2. Requisits de la norma ISO 9001

De la norma ISO 9001, en destaquem els següents requisits:

  • Cal una Direcció compromesa amb la ISO 9001. D’aquest compromís en destaquem:
      • Documentar, aprovar i donar a conèixer la política amb els requisits de qualitat.
      • Responsabilitats i funcions de cada lloc de treball definides al Sistema de Qualitat segons la norma ISO 9001.
      • Aprovar objectius i fites o tàctiques per aconseguir-los. Haurien d’estar vinculats amb el pla de negoci i el pla estratègic.
      • Revisió per la Direcció, on d’acord amb la norma ISO 9001 anualment es revisen els resultats de l’any i es prenen decisions estratègiques.
  • ­Tenir els procediments requerits per la norma ISO 9001: pel control dels documents i registres, per la gestió de les no conformitats, accions correctives i preventives així com el d’auditories internes.
  • Facilitar la formació i competència dels col·laboradors, perquè coneguin les  funcions i tasques en que estan implicats.
  • Identificar i complir els requisits dels clients, assegurant la seva satisfacció i fidelització. Podem ajudar-lo a orientar-se als clients i així vendre més, aplicant les eines de la gestió de la qualitat.
  • Mesurar, analitzar i millorar els processos, per ajudar al management i la millora continua de la gestió i la qualitat amb l’ajuda de:
      • Indicadors dels processos, que es poden convertir en el seu quadre de mando.
      • Mesura de la satisfacció dels clients, per orientar els processos als clients i així aportar-lis més valor de forma duradera en el temps.
      • Auditories del Sistema de Gestió de la Qualitat.

3. Normes de gestió de la qualitat

4. Consultoria ISO 9001

Si necessites ajuda, fàcilment pots aconseguir-la:

  • Certificat ISO 9001 per aconseguir la certificació de qualitat. Coneixes com es fa una ISO “útil i fàcil”?.
  • Auditoria ISO 9001 per fer l’auditoria interna del certificat de gestió de la qualitat.
  • Outsourcing ISO. Externalitza les feines de Responsable del Sistema de Gestió.
  • Formació ISO. Puc ajudar-te amb formació en gestió de qualitat: Curs auditoria interna, Curs eines de qualitat o altres cursos. Formació presencial, online o mixte.