Norma ISO 9001

ISO 9001 a petites empreses

La norma ISO 9001 defineix els requisits per establir un sistema de gestió de la qualitat (SGQ) eficaç. La implantació de la normaI SO 9001 a petites empreses , basada en gestió dels processos, augmenta la seva eficacia i eficiència, implicant més satisfacció al client.

Tot i que s’acostuma a associar amb grans empreses, les petites i microempreses també poden implementar-la i gaudir-ne dels beneficis.

Les petites empreses que aconsegueixen el certificat ISO 9001 poden veure una millora a la seva productivitat i en la satisfacció dels seus clients. A més, aquesta certificació proporciona un avantatge competitiu en el mercat, ja que demostra un compromís amb la qualitat. Tot i que pot semblar un repte inicial, el valor que aporta la ISO 9001 a petites empreses a llarg termini és incalculable, ja que obre noves oportunitats de negoci i enforteix la confiança dels clients.

Com implantar la gestió de la qualitat

Per implementar ISO 9001 a petites empreses, és essencial 

  • Contractar una consultoria ISO. Ajuda a aconseguir l’èxit del projecte. Cal assegurar que els consultors facin un sistema de gestió que li aporti valor adaptant la documentació a la seva realitat.
  • Implicar al personal en l’assoliment del certificat. Per això cal entendre els requisits de la norma ISO 9001 i evidenciar el compromís de la Direcció en el projecte.
  • Anàlisi de la situació actual.  Cal aprofitar al màxim aquella documentació que estiguem fent servir.
  • Elaborar la documentació del sistema de gestió (política, manual procediments i models que afecten la qualitat). És una forma de fixar la cultura de l’empresa.
  • Implantar la documentació del sistema de qualitat ISO 9001, per assegurar que es compleixi la documentació de manera consistent aaixí com s’implantin els registres necessaris.
  • Auditoria interna per avaluar l’eficàcia i eficiència del sistema de gestió de la qualitat. L’auditoria ISO 9001 interna es pot subcontractar a una empresa externa.
  • Auditoria de la certificadora. Implica escollir la certificadora que més s’adapta a les seves necessitats. El procés de certificació ISO sempre es divideix en 2 fases. Un cop tancada l’auditoria, tindrem la certificació ISO 9001.