Com estalviar amb certificats ISO

Save money

10 Maneres d’estalviar amb certificats ISO

L’èxit d’una empresa no només consta de guanyar diners, si no també saber-los gastar de manera eficient. Per això proposem deu maneres d’estalviar amb certificats ISO:

  1. Davant de tot, ser previsor. El control d’una empresa amb un quadre de comandament permet fer un bon control de costos i per tant maximitxar el benefici. Per a això, planifica amb el pla estratègic. Ajuda a detectar desviacions als costos i al funcionament dels KPI.
2. Intercanvia serveis

Encara que l’intercanvi sembli una activitat ja obsoleta, segueix sent una estratègia efectiva per estalviar despeses. Oferir els teus serveis en comptes de pagar-los fer un pagament també implica una inversió, però resulta menor i molt més accessible que tenir els diners físicament.

3. Estableix un sistema de cobrament eficaç

Has de posar-te al dia amb aquells clients que s’han retardat en el pagament. Fes-ho de manera professional, educada però ferma, perquè el cobrament d’aquests pagaments pendents ajudarà a mantenir en ordre els ingressos de la teva empresa.

4. Canvia de proveïdors si es necessari

Molts nous emprenedors solen posar preus molt barats als seus clients i, en canvi, compren molt car als seus proveïdors, segurament per por de perdre tots dos. Qualsevol empresari amb cert bagatge saps que és molt important negociar amb els proveïdors, buscar descomptes, acudir a altres companyies a demanar pressupostos, valorar i comparar diferents modalitats d’acords, etc. En aquest sentit, és important “portar-se bé” amb els proveïdors i saber quan és el moment de renegociar els preus.

5. Promocionat en esdeveniments

Dóna a conèixer el teu negoci en esdeveniments, ves a networkings, xerrades i uneix-te a comunitats. No només podràs promocionar el teu negoci de manera gratuïta, potser algú s’interessi per tu com a ponent per a un dels esdeveniments i aconseguir major publicitat si cap.

6. Contracta freelance

Pensa-ho bé abans de contractar un empleat a temps complet, realment necessites seus serveis tot aquest temps? Potser comptant amb l’ajuda d’un freelance per encàrrecs sigui suficient. T’estalviaràs tot tipus de despeses que en els teus començaments potser no et pots permetre.

7. Compra equipament de segona mà o lloga’l

Per als teus primers passos no necessites la millor maquinaria, i pots fer-te amb equipament de segona mà de bona qualitat. Intenta guardar els teus diners per a altres coses, i contacta amb empreses del sector per veure si estan interessats a vendre o llogar les eines de treball que necessites.

8. Estalvia en material d’oficina

Tot i que pot ser una mica obvi per a molts, però no sempre tan evident per a altres: el consum de recursos d’oficina com papereria, cartutxos d’impressores, així com la compra de cert software; pot fer-se de diferents formes. Tenir un esperit “verd”, que sigui amigable amb l’ambient i utilitzeu només recursos reciclats o usats no només l’ajudarà al medi ambient, sinó també a les finances del negoci.

9. Practica el “coworking”

Per al petit negoci que recentment està entrant al mercat, invertir en un espai d’oficina pot ser costós i en els primers mesos, no sempre és necessari. Avui en dia, el clima de negocis ha vist un creixement en espais d’oficina compartida que són dissenyats específicament per a emprenedors i professionals buscant reduir les seves despeses fixes d’oficina.

10. Fes una bona inversió amb els teus ingressos

Abans d’invertir els teus beneficis en el teu negoci constantment analitza si és el moment ideal perquè la teva empresa creixi i s’expandeixi, o si t’interessa més simplement mantenir-lo de moment. En cas que no sigui la primera opció, no segueixis invertint tot el que guanyes a l’empresa. En canvi, ingressa’l en un compte que et generi interessos.

Certificat ISO i control de la gestió