Auditoria ISO 9001 que aporti valor

Certificat ISO 9001 i auditoria ISO 9001

Un sistema de qualitat amb el certificat ISO 9001 òbviament cal que compleixi tots els requisits de la norma ISO 9001:2015. El sistema necessita una auditoria ISO 9001 que aporti valor. El valor que pot aportar L’auditoria ISO 9001 que aporti valor, cal que tingui en compte el nivell de maduresa de la cultura de qualitat a l’organització.

La cultura de qualitat té en compte el nivell d’implicació i motivació de l’organització amb el certificat ISO 9001. Per nosaltres, l’òptim és integrar a la ISO 9001 la manera de fer negocis que consta al Pla Estratègic i el Pla de Negoci. L’altre extrem son les organitzacions que han creat els procediments i registres sistema de qualitat burocràtics que no reflecteixen la realitat de com l’organització treballa realment i simplement agreguen cost, sense ser gens útils i per tant no agreguen valor.

Auditoria ISO 9001 que agreguen valor

Agregar valor implica fer alguna cosa útil. L’auditoria interna segurament és la principal eina que tenen les organitzacions per retroalimentar la millora continua dels seus Sistemes de Gestió.

L’auditoria interna feta per EmasConsultors amplia l’enfoc més enllà de l’obtenció de la certificació ISO 9001, centrant-se en ajudar a les organitzacions a complir els seus objectius estratègics, convertint l’auditoria ISO 9001 en una potent eina de gestió.

Per agregar valor cal que l’auditor ISO:

  1. Tingui empatia, sàpiga llegir el llenguatge verbal i no verbal. Cal saber enfocar les preguntes correctament a l’auditoria ISO 9001. Un bon exemple seria preguntar-nos: Com poder fer servir el nostre Sistema de Gestió de la qualitat basat amb la ISO 9001 per que ens ajudi a millorar el nostre negoci?
  2. Aporti informació a l’alta direcció sobre  sobre la habilidad de la organización para lograr los objetivos estratégicos, e identificando los problemas a resolver para mejorar el desempeño de la organización y las oportunidades de mejora y áreas posibles de riesgo. 
  3. Ajudar a augmentar l’habilitat de l’organització a proporcionar productes conformes. 
  4. Tenir en compte el nivell de maduresa de qualitat de la organización, y de la madurez de su SGC, con respecto a los requisitos de la norma ISO 9001:
    • Zona 1: Baja madurez de la “cultura de calidad”; SGC inmaduro, no conforme con ISO 9001
    • Zona 2: “Cultura de calidad “Madura”; SGC inmaduro, no conforme con la norma ISO 9001
    • Zona 3: Baja madurez de la “cultura de calidad”; SGC maduro, conforme con la norma ISO 9001
    • Zona 4: “Cultura de calidad “Madura”; SGC maduro, conforme con la norma ISO 9001

La “cultura de calidad” incluye el grado de conciencia, compromiso y actitud colectiva así como el desempeño de la organización con respecto a la calidad.

Links vinculats amb l’auditoria interna

 

Contacti amb nosaltres i un dels nostres experts l’atendrà de forma personalitzada

Sé el primero en comentar

Dejar una contestacion

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.


*