Auditoria ISO 9001 que aporti valor

nova ISO 9001 de qualitat

Certificat ISO 9001 i auditoria ISO 9001

Un sistema de qualitat amb el certificat ISO 9001 òbviament cal que compleixi tots els requisits de la norma ISO 9001:2015. El sistema necessita una auditoria ISO 9001 que aporti valor. El valor que pot aportar L’auditoria ISO 9001 que aporti valor, cal que tingui en compte el nivell de maduresa de la cultura de qualitat a l’organització.

La cultura de qualitat té en compte el nivell d’implicació i motivació de l’organització amb el certificat ISO 9001. Per nosaltres, l’òptim és integrar a la ISO 9001 la manera de fer negocis que consta al Pla Estratègic i el Pla de Negoci. L’altre extrem son les organitzacions que han creat els procediments i registres sistema de qualitat burocràtics que no reflecteixen la realitat de com l’organització treballa realment i simplement agreguen cost, sense ser gens útils i per tant no agreguen valor.

Auditoria ISO 9001 que aporti valor

Agregar valor implica fer alguna cosa útil. L’auditoria interna segurament és la principal eina que tenen les organitzacions per retroalimentar la millora continua dels seus Sistemes de Gestió.

L’auditoria interna feta per EmasConsultors amplia l’enfoc més enllà de l’obtenció de la certificació ISO 9001, centrant-se en ajudar a les organitzacions a complir els seus objectius estratègics, convertint l’auditoria ISO 9001 en una potent eina de gestió.

Per agregar valor cal que l’auditor ISO:

  1. Tingui empatia, sàpiga llegir el llenguatge verbal i no verbal. Cal saber enfocar les preguntes correctament a l’auditoria ISO 9001. Un bon exemple seria preguntar-nos: Com poder fer servir el nostre Sistema de Gestió de la qualitat basat amb la ISO 9001 per que ens ajudi a millorar el nostre negoci?
  2. Aporti informació a l’alta direcció sobre  sobre l’habilitat de l’organització per aconseguir els objectius estratègics, identificant els problemes a resoldre per millorar per millorar el desempeny de l’organització i les oportunitats de millora i àrees possibles de risc.
  3. Ajudar a augmentar l’habilitat de l’organització a proporcionar productes conformes.
  4. Tenir en compte el nivell de maduresa de qualitat de l’organització i la maduresa del seu SGQ, respecte als requisits de la norma ISO 9001 de qualitat:
    • Zona 1: Baixa maduresa de la “cultura de qualitat”; SGC inmaduro, no conforme con ISO 9001
    • Zona 2: “Cultura de calidad “Madura”; SGC inmaduro, no conforme con la norma ISO 9001
    • Zona 3: Baja madurez de la “cultura de calidad”; SGC maduro, conforme con la norma ISO 9001
    • Zona 4: “Cultura de calidad “Madura”; SGC maduro, conforme con la norma ISO 9001

La “cultura de qualitat” inclou el grau de consciència, compromís i actitud col·lectiva així com el desempeny de l’organització respecte a la gestió de la qualitat.

 

Links vinculats amb l’auditoria interna

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*